lead generation,
social media
Kampanie skrojne na miarę
Adwords to płatna reklama w wynikach wyszukiwania Google. Tę formę reklamy nazywa się kampanią linków sponsorowanych. Reklama ta pojawia się na trzech pierwszych pozycjach przed naturalnymi wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie wyników organicznych.
Reklama jest rozliczana za kliki – płacimy wtedy kiedy potencjalny klient kliknie w naszą reklamę a tym samym przejdzie na naszą stronę www.
Pierwszym krokiem jest rejestracja konta w usłudze Google AdWords. Następnie musimy wybrać listę słów i fraz kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama. Kolejny krok to opracowanie treści reklamowych i skojarzenie ich z odpowiednimi stronami docelowymi. Na koniec należy jeszcze skonfigurować pozostałe ustawienia kampanii jak budżety, zasięg, język itd.
Reklama Google Adwords ma wiele zalet:
Kampanię linków sponsorowanych w Google Adwords można skonfigurować samodzielnie. Należy jednak posiadać wiedzę dotyczącą doboru fraz kluczowych i stron docelowych kampanii. Nie warto szukać oszczędności tworząc kampanię samodzielnie bez wcześniejszego zapoznania się ze standardami tworzenia takiej kampanii. Wystarczy, że strona docelowa kampanii nie będzie odpowiednio zbudowana, a wydana kwota na kliki się zmarnuje, ponieważ klient nie wykona oczekiwanej akcji w postaci zamówienia czy wysłania zapytania. Więcej informacji o prawidłowym tworzeniu kampanii Google Adwords znajdziesz tutaj.
Na zewnętrznego specjalistę warto się zdać jeśli budżet kampanii wynosi co najmniej 2 tysiące złotych miesięcznie. Oszczędności dla klienta, dzięki optymalizacji kampanii – słów kluczowych, stawek itd. Na pewno przewyższą koszt prowadzenia kampanii.
Przy małych budżetach – jako myMarketing – zalecamy skorzystanie ze wsparcia w początkowej fazie prawidłowego skonfigurowania kampanii oraz dwa – trzy razy z usługi analizy i optymalizacji kampanii. Małe budżety to zazwyczaj nieduża liczba fraz i mniejsze skomplikowanie kampanii, więc jej jednokrotne prawidłowe ustawienie oraz zoptymalizowanie, gdy kampania ma już swoją krótką historię wydaje się optymalnym rozwiązaniem dla małych biznesów. Zazwyczaj zachęcamy również klienta do krótkiego indywidualnego szkolenia, aby mógł bez przeszkód samodzielnie zarządzać swoją kampanią.
Więcej o zasadach tworzenia kampanii linków sponsorowanych w Google Adwords znajdziesz na naszym blogu.