Persona marketing w B2B – przydatne narzędzia do analizy

Persona marketing w B2B – przydatne narzędzia do analizy

Proces gromadzenia danych w persona marketingu jest trudny i wieloetapowy. Sięgamy po dane z różnych źródeł i o różnym formacie. Tworząc persona marketing warto skorzystać z narzędzi, które uporządkują tę pracę i pozwolą na łatwiejszą agregację danych i ich analizę. Poniżej prezentujemy listę najbardziej użytecznych narzędzi w persona marketingu.

1. Narzędzia do ankiet

Popularne platformy do przeprowadzania ankiet np. z klientami to:

2. Narzędzia do tworzenia person

Stworzenie person ułatwią narzędzia takie, jak:

3. Narzędzia do monitorowania haseł w sieci

Niezwykle dużą wiedzę mogą nam dać narzędzia do monitoringu, w których możemy śledzić dyskusje na temat naszej firmy czy produktu, lub haseł, które nas interesują w kontekście potrzeb klientów i ich wymagań. Do najpopularniejszych narzędzi monitorowania treści w internecie należą:

4. Narzędzia do prowadzenia projektu i pracy zespołowej

Do zarządzania całym procesem i dzielenia się komentarzami można wybrać:

5. Narzędzia do analizy zachowań i zainteresowań klientów w mediach społecznościowych

Aby zbadać aktywność i zachowanie klientów na mediach społecznościowych można użyć