Networking czyli dobry sposób lead generation

Networking czyli dobry sposób lead generation

Networking to wzajemna współpraca, wymiana informacji, dzielenie się wiedzą i kontaktami za pośrednictwem sieci.

Dzięki mediom społecznościowym budujemy bazy kontaktów biznesowych i nie tylko, które służą nam w codziennej wymianie informacji, opinii i zwykłej operacyjnej pracy. Czy jednak wykorzystujemy te zgromadzone wokół nas społeczności za każdym razem, gdy chcemy dotrzeć do potencjalnego klienta czy partnera biznesowego?

Jeszcze do niedawna nie było to zadanie łatwe, ponieważ przeszukanie kontaktów i ich potencjalnych powiązań z osobą, która nas interesuje wymagało czasu i dużych umiejętności analitycznych. Na szczęście pojawiły się już narzędzia dostępne on-line, które w sposób automatyczny skanują wszystkie nasze konta społecznościowe i kontakty ze skrzynki e-mail, szukając nawet kilkustopniowych powiązań miedzy nami naszymi bezpośrednimi znajomymi a ich kontaktami itd.

Bardzo ciekawym narzędziem tego typu jest CONSPIRE. Po zalogowaniu i zintegrowaniu narzędzia z naszą skrzynką mailową, system weryfikuje nasze społeczności. Potem wystarczy wpisać w pole wyszukiwania imię i nazwisko osoby lub firmę, z którą chcemy nawiązać kontakt a software sprawdzi czy możemy nawiązać kontakt za pośrednictwem kogoś, kogo już mamy w swoich sieciach.

networking

networking

 

 

 

 

 

 

 

Po co to wszystko? Każdy marketingowiec wie, jak trudne jest wysyłanie tzw. zimnych maili. Dzięki poznaniu powiązań między nami i potencjalnym klientem jesteśmy w stanie poprosić o przedstawienie czy rekomendację, która w istotny sposób zwiększy szansę na zbudowanie relacji.

 

 

 

 

Opublikowano w kategorii: