Narzędzia do pozycjonowania strony samodzielnie

Narzędzia do pozycjonowania strony

Właściciele i marketingowcy firm z rynku małych i średnich przedsiębiorstw często stają przed wyborem – pozycjonować stronę samodzielnie czy zlecić na zewnątrz. Kilka słów na ten temat można znaleźć tutaj.

Niezależnie jaką decyzję podejmie przedsiębiorca na pewno nie powinien on nigdy tracić kontroli nad wynikami swojej strony w wyszukiwarce Google. Aby mieć stałą pieczę i wgląd w monitoring pozycji strony oraz skuteczność przypisanych słów kluczowych warto posłużyć się narzędziami do pozycjonowania dostępnymi w sieci, które pozwalają na samodzielną kontrolę SEO.

Jakie wybrać narzędzia do pozycjonowanie strony?

1. Positionly

Narzędzie to zostało opracowane przez polską firmą, choć obecnie ma już zasięg globalny. W niskiej abonamentowej cenie zaczynającej się już od 56 zł, można monitorować i analizować wyniki pozycjonowania dla 100 fraz i 10 stron www. Narzędzie oferuje sprawdzanie i monitorowanie pozycji, analizę konkurencji i linków zwrotnych, podpowiedzi i rady dotyczące optymalizacji działań SEO, szereg zestawień i raportów. Aplikacje dostępna jest w wersji polskojęzycznej.

2. Moz.com

Najbardziej popularne amerykańskie rozwiązanie dotyczące pozycjonowania. Prezentuje rankingi pozycjonowania w ujęciu globalnym, lokalnym oraz np. z urządzeń mobilnych. Daje analizę linków i nowych możliwości ich pozyskania, a także informacje o zaistniałych błędach. Analizuje stronę pod kątem optymalizacji SEO, wyszukuje błędy i udziela wskazówek dotyczących ich naprawy. Pomaga dobrać optymalne słowa kluczowe, bada konkurencję na frazach kluczowych, pokazuje jaka jest trudność ich pozycjonowania, bada potencjał. Koszt standardowego konta to 99 USD za miesiąc – dostęp uwzględnia monitorowanie 300 słów kluczowych.

3. Rankingcoach

To narzędzie niemieckiej firmy, ale dostępne w języku polskim. Funkcjonalność zbliżona do dwóch wyżej wymienionych aplikacji. Narzędzie jest kierowane do rynku małych i średnich firm – uwzględnia optymalizację pod kątem wyszukiwarek, lokalny marketing internetowy i dodatkowo optymalizację mediów społecznościowych. Najniższy abonament to 25 słów kluczowych, 3 zapytania lokalne w cenie 99, 95 zł.

Opisane powyżej narzędzia do pozycjonowania to najbardziej popularne rozwiązania w Polsce i zagranicą. Liczba aplikacji wspierających SEO szybko rośnie. Warto monitorować rynek i sprawdzać funkcjonalności nowych rozwiązań.

 

Opublikowano w kategorii: