Narzędzia do analizy słów kluczowych

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Wybór słów kluczowych to niełatwe zadanie wymagające długiej analizy. Stworzenie listy obejmującej zakresem tematycznym funkcje i kategorie produktowe naszej oferty to dużo za mało, aby zbudować kompletną listę słów kluczowych do pozycjonowania, które rokują duży potencjał na sprzedaż i generowanie leadów.

Technikę opracowania słów kluczowych opisaliśmy tutaj. W tym artykule skupimy się na narzędziach czyli dostępnych w sieci aplikacjach webowych, które pomagają w pracy nad doborem fraz kluczowych.

  1. GooogleAdWords Planer Słów Kluczowych

Planer pozwala na zdobycie informacji, ile wyszukiwań ma dane słowo kluczowe i jak duża jest na nim konkurencja. Umożliwia określenie czy słowo jest popularne wśród internautów i czy promując się na to słowo, będziemy musieli walczyć z dużą liczbą firm konkurencyjnych.

Planer podpowiada również możliwe wariacje słowa kluczowego. Sugeruje nowe słowa i ich podział na grupy reklamowe. Należy jednak pamiętać, że to narzędzie Google nie sprawdzi się w przypadku fraz o charakterze problemowym, formułowanych często w postaci pytania. Więcej o tym temacie przeczytasz tutaj.

2. Ubersuggest

To wyszukiwarka, do której wpisujemy słowo kluczowe, a jako wynik zwrotny otrzymujemy sugestie, o jakie frazy rozszerzyć zadane słowo. Wyszukiwanie można zawęzić terytorialnie oraz wybrać na obszar pojawiania się frazy (Web, News, Images, Shopping, Video, Recipes).

3. Keywordtool

Narzędzie dostępne w wersji bezpłatnej i premium. W wersji darmowej pozwala na wpisanie do wyszukiwarki żądanego słowa klucza i otrzymanie wyników w postaci możliwych wariacji i rozszerzeń wybranej frazy. Wyszukiwać można w trzech kategoriach Google, YouTube, Bing, App Store. W wersji płatnej dodatkowo mamy dostęp do informacji dotyczącej popularności fraz, konkurencji w Google Adwords i szacowanej stawki za klik w kampaniach CPC.

4. Semrush

To narzędzie, które pozwala nie tylko prześledzić frazę, ale i sprawdzić, jakie działania w zakresie pozycjonowania podejmuje nasza konkurencja. Do wyszukiwarki można wpisać słowo kluczowe lub domenę.

Po wpisaniu frazy kluczowej dowiemy się jaka jest jej popularność, jakie strony pojawiają się na tę frazę najwyżej w wynikach naturalnych, a jakie w kampanii Adwords. Może przeanalizować treści reklamowe innych firm, sprawdzić, które firmy najlepiej wypadają w rankingu Google.

Jeśli do okna wyszukiwarki wprowadzimy stronę www, system wyświetli informacje dotyczące widoczności tej witryny w sieci. Przeanalizuje słowa klucze, na których strona internetowa jest wysoko w wynikach wyszukiwania, prześledzi kampanie CPC, pokaże formaty reklamowe. Taka wiedza może być świetnym punktem odniesienia do nowo tworzonej kampanii, w szczególności jeśli bazujemy na konkurencji, która ma już dużą historię i doświadczenie w kampaniach on-line na te same słowa klucze.

Narzędzie wiele informacji oferuje w wersji bezpłatnej. Jest też dostępne w wersji płatnej, która pozwala na uzyskanie pogłębionych raportów.

5. Keywordspy

Keywordspy służy wyłącznie do analizy konkurencji. Działa analogicznie do Semrush. Prezentuje dane dotyczące SEO i kampanii CPC dla danej nazwy domeny, szacuje ruch na stronie i potencjalną konwersję.

Opublikowano w kategorii: