Jak samodzielnie pozycjonować stronę www?

Jak samodzielnie pozycjonować stronę www?

Małe i średnie przedsiębiorstwa są pod ciągłą presją kosztów. Nie mogą sobie pozwolić na złe decyzje marketingowe. Dobra widoczność w sieci i wysoko wypozycjonowana – na najważniejsze dla danego biznesu słowa kluczowe – witryna www jest bardzo ważnym narzędziem sprzedaży.

Samodzielne pozycjonowanie strony www wymaga podstawowej wiedzy dotyczącej SEO. Chodzi o optymalizację kodu strony, tak aby była ona dobrze indeksowana przez wyszukiwarki. Jeśli takie działanie sprawia nam trudność możemy na tym etapie posiłkować się zewnętrznym ekspertem, który zoptymalizuje witrynę i pokaże jak dodawać nowe treści (z określeniem nagłówków, tytułu, meta discription itd.), aby były one prawidłowe z punktu widzenia wyszukiwarki.

Z taką wiedzą możemy starać się sami budować pozycję naszej strony www w internecie. Algorytm Google docenia witryny bogate w treści, które są często aktualizowane i ufa tym stronom, do których prowadzą linki z innych podobnych tematycznie i wartościowych stron (tzw.backlinki). Budowanie pozycji w Google będzie więc polegało przede wszystkim na zamieszczaniu wartościowych treści i propagowaniu ich w sieci, tak aby uzyskać linki zwrotne.

Oto kilka sprawdzonych pomysłów na budowanie lepszej pozycji w rankingu Google.

1. Prowadź bloga

Content is king. Ta marketingowa prawda jest cały czas bardzo aktualna. Treści to nasze największy oręż w walce o dobre pozycje w Google. Tworząc teksty należy pamiętać o prawidłowym doborze słów kluczowych, częstej aktualizacji oraz skutecznej promocji tekstów w sieci.

2. Publikuj linki na forach, w komentarzach i postach

Walka o pozycje w rankingu Google to walka o backlinki. Należy więc aktywnie poszukiwać platform, w których możemy zamieszczać linki do naszych artykułów i do naszej strony www. Mogą to być tematycznie zbliżone do naszego biznesu fora internetowe, wpisy pod artykułami związanymi z tą samą niszą rynkową.2. Publikuj gościnnie na innych blogach, portalach brażnowych

Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie możesz poszukać stron www firm oferujących uzupełniające produkty czy usługi i zaproponować im publikację eksperckich artykułów na ich blogu. Spróbuj nawiązać współpracę z branżowymi portalami czy innymi blogerami.

3. Zamieszczaj prezentacje na SlideShare

Google wysoko pozycjonuje platformę SlideShare jako wiarygodne źródło wartościowych treści. Publikuj eksperckie prezentacje w tym kanale. Przy dobrym doborze treści i słów kluczowych, twoja prezentacja może się przebić na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

4. Korzystaj z platform content marketingowych

Jeśli poświęciłeś sporo czasu na stworzenie dobrego contentu, rozważ możliwość promocji treści na platformach content marketingowych. Platformy takie oferują odpłatnie publikację artykułu na różnych witrynach branżowych. Dzięki takiemu działaniu możesz pozyskać wiele cennych linków zwrotnych i istotnie poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania na określony frazy kluczowe.

Opublikowano w kategorii: