On-line marketing,
lead generation,
social media

Kampanie skrojne na miarę
ODKRYJ WIĘCEJ

Reklama Adwords

Kilka słów wstępu

Adwords to płatna reklama w wynikach wyszukiwania Google. Tę formę reklamy nazywa się kampanią linków sponsorowanych. Reklama ta pojawia się na trzech pierwszych pozycjach przed naturalnymi wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie wyników organicznych.

Reklama jest rozliczana za kliki – płacimy wtedy kiedy potencjalny klient kliknie w naszą reklamę a tym samym przejdzie na naszą stronę www.

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem jest rejestracja konta w usłudze Google AdWords. Następnie musimy wybrać listę słów i fraz kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama. Kolejny krok to opracowanie treści reklamowych i skojarzenie ich z odpowiednimi stronami docelowymi. Na koniec należy jeszcze skonfigurować pozostałe ustawienia kampanii jak budżety, zasięg, język itd.

Dlaczego warto?

Reklama Google Adwords ma wiele zalet:

  1. Szybki efekt – w przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego, reklama Adwords jest wyświetlana zaraz po zasileniu naszego konta reklamowego. Szybko przekłada się na efekt w postaci nowych leadów sprzedażowych.
  2. Kontrola kosztów – w ustawieniach kampanii zaznaczamy jaki budżet dzienny chcemy przeznaczyć na kilki. Nie zaskoczy nas więc koszt większy niż zakładany.
  3. Płatność za efekt – w reklamie Adwords płacimy tylko wtedy jeśli użytkownik kliknie w reklamę (CPC – Cost Per Clic) i przejdzie na naszą stronę www.
  4. Precyzyjne dotarcie – reklama Adwords trafi tylko do tych użytkowników, którzy aktywnie poszukują danego rozwiązania czy produktu. Przy dobrym doborze fraz kluczowych możemy być pewni, że docieramy wyłącznie do naszych potencjalnych klientów.
  5. Elastyczne ustawienia – reklamę można włączać i wyłączać w dowolnym momencie. Ustawienia pozwalają na wybór czasu – godzin dnia, okresu w danym miesiącu itd. Kiedy reklama ma się wyświetlać.
  6. Globalny zasięg – reklama Google Adwords jest łatwym i przyjaznym narzędziem do promocji poza granicami kraju reklamodawcy.

Kampania Google Adwords – samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

Kampanię linków sponsorowanych w Google Adwords można skonfigurować samodzielnie. Należy jednak posiadać wiedzę dotyczącą doboru fraz kluczowych i stron docelowych kampanii. Nie warto szukać oszczędności tworząc kampanię samodzielnie bez wcześniejszego zapoznania się ze standardami tworzenia takiej kampanii. Wystarczy, że strona docelowa kampanii nie będzie odpowiednio zbudowana, a wydana kwota na kliki się zmarnuje, ponieważ klient nie wykona oczekiwanej akcji w postaci zamówienia czy wysłania zapytania. Więcej informacji o prawidłowym tworzeniu kampanii Google Adwords znajdziesz tutaj.

Na zewnętrznego specjalistę warto się zdać jeśli budżet kampanii wynosi co najmniej 2 tysiące złotych miesięcznie. Oszczędności dla klienta, dzięki optymalizacji kampanii – słów kluczowych, stawek itd. Na pewno przewyższą koszt prowadzenia kampanii.

Przy małych budżetach – jako myMarketing – zalecamy skorzystanie ze wsparcia w początkowej fazie prawidłowego skonfigurowania kampanii oraz dwa – trzy razy z usługi analizy i optymalizacji kampanii. Małe budżety to zazwyczaj nieduża liczba fraz i mniejsze skomplikowanie kampanii, więc jej jednokrotne prawidłowe ustawienie oraz zoptymalizowanie, gdy kampania ma już swoją krótką historię wydaje się optymalnym rozwiązaniem dla małych biznesów. Zazwyczaj zachęcamy również klienta do krótkiego indywidualnego szkolenia, aby mógł bez przeszkód samodzielnie zarządzać swoją kampanią.

Jak stworzyć prawidłową reklamę Adowords?

Więcej o zasadach tworzenia kampanii linków sponsorowanych w Google Adwords znajdziesz na naszym blogu.