On-line marketing,
lead generation,
social media

Kampanie skrojne na miarę
ODKRYJ WIĘCEJ

Pozycjonowanie dla małych firm i średnich biznesów

Czy warto?

Większość biznesów w szczególności z rynku MSP wskazuje na zapytania otrzymane przez stronę www jako główne źródło pozyskiwania nowych klientów. Nie ma, więc wątpliwości, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania jest niezwykle ważna dla zwiększania sprzedaży.

Pozycjonowanie ma duże znaczenie dla lokalnych biznesów, które kierują swoją ofertę do klientów z danego miasta, regionu czy dzielnicy. Odpowiednie frazy w połączeniu z lokalizacją naprowadzą klienta na Twój biznes.

Pozycjonowanie czyli angielskie SEO – Search Engine Optimization to działanie, które ma za zadanie optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek. Celem jest pojawienie się strony www w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania czyli na pierwszej stronie Google.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie dla mamałych firm i średnich przedsiębiorstw polega ma optymalizacji kodu strony www. Tak, aby treści serwisu były w odpowiedni sposób czytane przez wyszukiwarki. W ramach tych działań dostosowuje się strukturę nagłówków, meta tagów, atrybutów alt i title. Liczy się również prędkość ładowania strony, przyjazne adresy url, usunięcie błędów w postaci np. nadmiarowych znaczników html ze strony.

Pierwszym i kluczowym działaniem w pozycjonowaniu jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Więcej o technice doboru fraz do pozycjonowania przeczytasz tutaj.

W ramach działań SEO zdobywa się wartościowe backlinki, czyli umieszcza na innych wysoko indeksowanych przez wyszukiwarki stronach linku do strony, którą pozycjonujemy. Linki kierujące do wartościowych i analogicznych tematycznie stron powinny się też znaleźć na stronie pozycjonowanej. Mogą to być strony partnerów, klientów lub inne serwisy www o tematyce zbliżonej do fraz kluczowych. Kolejne działanie stanowi umieszczanie stron w katalogach tematycznych.

Jednak kluczem do sukcesu i czynnikiem pozwalającym osiągnąć najbardziej trwałe wyniki są dobre treści. Jest to szczególnie istotne dla pozycjonowania małych firm i średnich biznesów, które liczą na trwały, długofalowy efekt. Algorytm Google ulega ciągłym zmianom, zmierzającym do indeksowania stron www tak, aby ocenić ich przyjazność dla użytkownika i zmierzyć wartość treści, które są na nich zamieszczane. Im treści lepiej odpowiadają zapytaniu użytkownika, są bardziej popularne (a tym samym bardziej wiarygodne), im więcej jest na nich informacji, a informacje te są częściej aktualizowane tym wyżej strona www znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Stąd tak duża popularność blogów na stronach firmowych, które stanowią świetne wsparcie dla pozycjonowania.

W myMarketing patrzymy na pozycjonowanie dla małych firm i średnich przedsiębiorstw jako element ich strategii marketingowej. Doradzamy jakie frazy warto wybrać, a z których zrezygnować. Analizujemy jak najlepiej i najszybciej osiągnąć twój cel biznesowy. Od rozpoczęcia pozycjonowania sprawdzamy każdy nowy tekst publikowany na stronie, aby był on napisany zgodnie z wymogami SEO. Staramy się osiągnąć jak najtrwalsze wyniki pozycjonowania stawiając na jak najlepszą treść merytoryczną serwisu internetowego.

Jak zacząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces długotrwały, musi więc być dobrze przemyślany już na samym początku prac. Pierwszym etapem jest dobór fraz kluczowych (więcej o prawidłowym doborze fraz przeczytasz na naszym blogu). Budując listę fraz należy myśleć kategoriami potencjalnego klienta, który szuka naszego rozwiązania bądź usługi. Często frazy ustalane przez właściciela strony www koncentrują się zbyt mocno na produktach, usługach i ich zakresie funkcjonalnym, podczas gdy klient szuka rozwiązania swojego problemu.

Warto korzystać z narzędzi wskazujących na popularność fraz oraz podpowiadające ich możliwe wariacje.

Frazy powinny być precyzyjne. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na ogólną frazę o dużej popularności wcale nie świadczy o tym, że nasz cel biznesowy zostanie spełniony. Zazwyczaj pozycjonowanie na takie frazy wymaga walki z dużą konkurencją, co wiąże się z większymi kosztami a wejścia na stronę z niej generowane nie zawsze konwertują na nasz cel sprzedażowy. Ważna jest więc dogłębna analiza, jakie frazy dadzą najlepsze wyniki pod kątem konwersji na cel i jaki będzie koszt takiej promocji.

Jak szybko pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty?

Pozycjonowanie to proces, który trwa dosyć długo. Pierwsze efekty mogą pojawić się po około 3-4 tygodniach, kiedy obserwujemy, że strona zaczyna piąć się do góry w wynikach wyszukiwania. Na oczekiwane ostateczne efekty trzeba poczekać do trzech miesięcy lub dłużej w zależności od frazy kluczowej. Zgodnie ze standardami pozycjonowanie musi być procesem stopniowym.

Szybki skok strony z niskich pozycji do top 10 może być wynikiem tzw. black hat SEO czyli praktyk niezgodnych z polityką wyszukiwarek. Za takie działanie wyszukiwarka Google może nas ukarać usunięciem strony z pierwszych 100 wyników lub strona może dostać tzw. bana czyli być całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony www?

Najczęściej stosuje się jedno z dwóch modeli rozliczeń – za efekt lub stała opłata miesięczna. Rodzaj rozliczenia uzależniony jest od celów biznesowych pozycjonowanej witryny www. W modelu za efekt, klient płaci tylko wówczas, jeśli jego strona www znajdzie w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania na danej frazie kluczowej. Stawki są różne w zależności od osiągniętej pozycji. W modelu ze stałą opłatą miesięczną strony umawiają się na realizację konkretnych działań i zakładają osiągniecie pewnych celów minimalnych. Czasami stosuje się również model mieszany.

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę www?

Tak, zadania pozycjonowania można realizować samodzielnie. Należy jednak posiadać elementarną wiedzę na temat SEO. Obecnie w sieci dostępnych jest wiele darmowych poradników i kursów dotyczących pozycjonowania. Musimy się liczyć też z tym, że pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym.

Warto zacząć od analizy SEO i podpięcia strony www pod narzędzia do monitoringu pozycji. Więcej o narzędziach i aplikacjach webowych pomagających w pozycjonowaniu strony www przeczytasz na naszym blogu.

Klienci, którzy oddają zadania związane z pozycjonowaniem w nasze ręce najczęściej traktują SEO jako element większej całości. Jako myMarketing działamy inaczej niż standardowa agencja marketingowa. Patrzymy na biznes klienta i wybieramy narzędzia promocji, które najlepiej wesprą jego sprzedaż. W pozycjonowaniu kładziemy duży nacisk na działania content marketingowe, żeby efekt w postaci dobrej „widoczności” w sieci był możliwie trwały i miał wieloaspektowe działanie. Bardzo często realizujemy szkolenia z pozycjonowania dla marketingowców lub osób związanych z promocją po stronie naszego Klienta.

Na naszym blogu zamieszczamy porady, jak samodzielnie budować pozycję strony.

 

Reklama Adwords

Kilka słów wstępu

Adwords to płatna reklama w wynikach wyszukiwania Google. Tę formę reklamy nazywa się kampanią linków sponsorowanych. Reklama ta pojawia się na trzech pierwszych pozycjach przed naturalnymi wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie wyników organicznych.

Reklama jest rozliczana za kliki – płacimy wtedy kiedy potencjalny klient kliknie w naszą reklamę a tym samym przejdzie na naszą stronę www.

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem jest rejestracja konta w usłudze Google AdWords. Następnie musimy wybrać listę słów i fraz kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama. Kolejny krok to opracowanie treści reklamowych i skojarzenie ich z odpowiednimi stronami docelowymi. Na koniec należy jeszcze skonfigurować pozostałe ustawienia kampanii jak budżety, zasięg, język itd.

Dlaczego warto?

Reklama Google Adwords ma wiele zalet:

  1. Szybki efekt – w przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego, reklama Adwords jest wyświetlana zaraz po zasileniu naszego konta reklamowego. Szybko przekłada się na efekt w postaci nowych leadów sprzedażowych.
  2. Kontrola kosztów – w ustawieniach kampanii zaznaczamy jaki budżet dzienny chcemy przeznaczyć na kilki. Nie zaskoczy nas więc koszt większy niż zakładany.
  3. Płatność za efekt – w reklamie Adwords płacimy tylko wtedy jeśli użytkownik kliknie w reklamę (CPC – Cost Per Clic) i przejdzie na naszą stronę www.
  4. Precyzyjne dotarcie – reklama Adwords trafi tylko do tych użytkowników, którzy aktywnie poszukują danego rozwiązania czy produktu. Przy dobrym doborze fraz kluczowych możemy być pewni, że docieramy wyłącznie do naszych potencjalnych klientów.
  5. Elastyczne ustawienia – reklamę można włączać i wyłączać w dowolnym momencie. Ustawienia pozwalają na wybór czasu – godzin dnia, okresu w danym miesiącu itd. Kiedy reklama ma się wyświetlać.
  6. Globalny zasięg – reklama Google Adwords jest łatwym i przyjaznym narzędziem do promocji poza granicami kraju reklamodawcy.

Kampania Google Adwords – samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

Kampanię linków sponsorowanych w Google Adwords można skonfigurować samodzielnie. Należy jednak posiadać wiedzę dotyczącą doboru fraz kluczowych i stron docelowych kampanii. Nie warto szukać oszczędności tworząc kampanię samodzielnie bez wcześniejszego zapoznania się ze standardami tworzenia takiej kampanii. Wystarczy, że strona docelowa kampanii nie będzie odpowiednio zbudowana, a wydana kwota na kliki się zmarnuje, ponieważ klient nie wykona oczekiwanej akcji w postaci zamówienia czy wysłania zapytania. Więcej informacji o prawidłowym tworzeniu kampanii Google Adwords znajdziesz tutaj.

Na zewnętrznego specjalistę warto się zdać jeśli budżet kampanii wynosi co najmniej 2 tysiące złotych miesięcznie. Oszczędności dla klienta, dzięki optymalizacji kampanii – słów kluczowych, stawek itd. Na pewno przewyższą koszt prowadzenia kampanii.

Przy małych budżetach – jako myMarketing – zalecamy skorzystanie ze wsparcia w początkowej fazie prawidłowego skonfigurowania kampanii oraz dwa – trzy razy z usługi analizy i optymalizacji kampanii. Małe budżety to zazwyczaj nieduża liczba fraz i mniejsze skomplikowanie kampanii, więc jej jednokrotne prawidłowe ustawienie oraz zoptymalizowanie, gdy kampania ma już swoją krótką historię wydaje się optymalnym rozwiązaniem dla małych biznesów. Zazwyczaj zachęcamy również klienta do krótkiego indywidualnego szkolenia, aby mógł bez przeszkód samodzielnie zarządzać swoją kampanią.

Jak stworzyć prawidłową reklamę Adowords?

Więcej o zasadach tworzenia kampanii linków sponsorowanych w Google Adwords znajdziesz na naszym blogu.

Lead Generation

Kampanie lead generation to nasza kluczowa kompetencja. Jesteśmy świadomi, że na rynku SMB celem numer jeden jest zawsze sprzedaż. Oczywiście liczy się również budowanie marki i działania wizerunkowe, ale przy niedużych budżetach i ograniczonych zasobach wszystkie aktywności powinny wspierać cele finansowe przedsiębiorstwa.

myMarketing specjalizuje się w kampaniach lead generation. Generujemy szanse sprzedażowe skutecznie zwiększając skuteczność twojego działu handlowego.Oferujemy skuteczne i długotrwałe wsparcie sprzedaży, jednocześnie wypełniając lukę pomiędzy działem marketingu i działem sprzedaży.

Ustalamy twoje cele biznesowe i mierniki sukcesu, za które rozliczamy się w skali każdego miesiąca.

Jak to działa?

Szukamy kontaktów (e-mail, telefon, www) do osób decyzyjnych według podanych kryteriów. Wykorzystujemy nasz autorski software oraz pracę ręczną. Dzięki tej kompilacji proces, który jest zazwyczaj bardzo czasochłonny i nie zawsze skuteczny staje się precyzyjnym narzędziem budowy bazy danych. Tworzymy bazę w sposób organiczny i ciągły, co daje najlepsze dotarcie, skuteczność, długofalowe poznawanie rynku i budowanie relacji. Co miesiąc baza rośnie a każdy nowy kontakt weryfikujemy z naszym klientem. Prowadzimy kampanie leadowe nacelowane na rynek Polski i na zagranicę

Kontaktujemy się z potencjalnymi klientami drogą mailową i telefoniczną. Umawiamy rozmowy handlowe i prezentacje zdalne.

Do naszych kampanii wykorzystujemy także social media – w szczególności Linked In – skąd również prowadzimy działania lead generation. Tworzymy profil handlowy twojej firmy, wokół którego budujemy społeczność potencjalnych klientów i z którego wysyłamy zapytania handlowe.Przekazujemy kontakt handlowcowi, który skupia swoją uwagę tylko na wyselekcjonowanych leadach.

Dzielimy bazę danych z działem marketingu tak, aby kampanie były kierowane do tej samej grupy docelowej a przekaz był intensywniejszy.

Co zyskujesz?

  • ZYSKUJESZ partnera od najżmudniejszej pracy handlowej, który buduje wstępne relacje z twoją grupą docelową
  • ZYSKUJESZ kompletną bazę danych dla dalszych kampanii marketingowych
  • ZYSKUJESZ leady handlowe wygenerowane dla twojego działu sprzedaży!
  • SKUPIASZ pracę swoich najkosztowniejszych zasobów handlowych na najbardziej efektywnych zadaniach – spotkaniach i rozmowa z klientami
  • WYPEŁNIASZ lukę między działaniami marketingu i sprzedaży. My analizujemy tysiące danych w celu budowy bazy i wstępnego rozpoz-nania rynku dla obu stron!

Strony www dla małych firm i średnich firm

Tworzymy od podstaw strony www dla małych firm i średnich pzredsiębiorstw. Budujemy strony internetowe oparte na platformie WordPress. Jesteśmy przekonani, że jest to obecnie najlepsza platforma CMS (Content Management System – System Zarządzania Treścią) – w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wiemy, że właściciele firm z rynku SMB potrzebuję prostych, intuicyjnych narzędzi, które będą mogli samodzielnie wykorzystywać w swoich biznesach. Strona www to nie tylko wizytówka firmy, ale i ważne narzędzie inbound marketingu czyli kampanii marketingowych, w których to klient odnajduje potencjalnego sprzedawcę i dokonuje zakupu. Platforma WordPress idealnie wspiera działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i promocją on-line.

Odradzamy klientom budowę stron www na jakichkolwiek autorskich systemach tworzonych przez agencje marketingowe i będące ich własnością.

Co z nami zyskujesz?

Specjaliści myMarketing przedyskutują z Tobą cele marketingowe i sprzedażowe Twojej witryny www, dzięki czemu będziesz pewien, że ostateczny produkt spełni Twoje oczekiwania nie tylko pod kątem wizualnym, ale też funkcjonalnym.

Witryna firmowa musi wspierać konwersje na cele sprzedażowe. Zależy nam na przemyślanej strukturze i odpowiednim doborze treści tak, aby przyszłe kampanie Google Adwords, SEO czy social media dobrze korespondowały z twoją stroną www.

Mamy w zespole świetnych grafików, którzy potrafią sprawić, aby twoja strona www wyróżniła się na tle konkurencji. Współpracujemy na stałe z informatykami i web developerami – jesteśmy w stanie każdy projekt dopasować do indywidualnych oczekiwań klienta i zintegrować z jego wewnętrznymi systemami IT, jeśli jest taka potrzeba.

Stałym elementem realizowanych przez nas projektów www jest szkolenie klienta z CMSa WordPress – pokazanie pełnych możliwości systemu oraz wtyczek, które mogą być przydatne przy różnego rodzaju akcjach marketingowych.

Dlaczego WordPress?

– jedna z najprostszych platform do zarządzania treścią (bez znajomości PHP czy HTML),

– kilkanaście tysięcy wtyczek – w tym wiele bezpłatnych – dających możliwości rozbudowy funkcjonalności strony (np. wspierające pozycjonowanie SEO; do publikacji ofert pracy i wiele innych),

– bardzo duża popularność platformy – ciągły rozwój, duża dostępność specjalistów IT wspierających rozbudowę tej platformy po niewygórowanych kosztach,

– niskie koszty – budowa strony na WordPressie jest jedną z najtańszych opcji stworzenia strony internetowej (WordPress jest oprogramowaniem typu open source, nie wymaga opłat licencyjnych),

– widok responsywny = zoptymalizowany pod urządzenia mobilne – platforma WordPress to środowisko, które łatwo dopasować do smartfonów i tabletów,

– platforma WordPress wspiera działania związane z pozycjonowaniem strony www.

Social Media w małych firmach i średnich biznesach

Przedsiębiorstw z rynku SMB już nie trzeba przekonywać, że obecność w social media przekłada się na sukces sprzedażowy firmy. Problemem wciąż jest to, że wiele firm z rynku – najczęściej z powodu braku zasobów i wiedzy – prowadzi swoje kanały social w sposób chaotyczny i zaniedbany.

Eksperci myMarketing szybko przekonają Cię, że pomysłowe, celowe i przemyślane, a także częste i konsekwentne działania w social mediach potrafią mieć istotny wpływ na Twój biznes. W social media nie wystarczy być. Trzeba się udzielać, być aktywnym, wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami.

Budowa społeczności wokół marki jest działaniem długofalowym, opartym na systematycznej pracy i ciekawych pomysłach. Ale raz zbudowana i stale rosnąca grupa fanów stanowi idealne forum do szerzenia informacji o nowym produkcie, promocjach, ofertach. Taka grupa najszybciej dokona zakupu produktu czy usługi i będzie ambasadorami naszej marki polecając nas dalej – swoim znajomym, rodzinie, kolegom.

Dla naszych klientów prowadzimy działania w social media na zasadzie miesięcznego abonamentu lub w modelu projektowym. Możemy przejąć w całości komunikację w kanałach social lub zorganizować jednorazową akcję, która wesprze bieżący cel biznesowy klienta.

Grafika i video

Tzw „ładne opakowanie” często jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Projektujemy logo, materiały identyfikacji wizualnej (papier firmowy, wizytówki, teczki, reklamówki itp.) oraz reklamy, roll-upy, bannery… Zawsze z myślą o sprzedaży! Identyfikacja wizualna powinna wspierać rozpoznawalność marki, komunikować jej ofertę firmy i jej wartości. Pamiętamy, aby nasze projekty graficzne pozwoliły Ci się wyróżnić w natłoku obrazów i informacji.

Grafika to obecnie narzędzie wszechobecne w każdym kanale komunikacji z otoczeniem zewnętrznym firmy. Małe i średni biznesy potrzebują bieżącego wsparcia w tworzeniu infografik na social media, e-mailowych kuponów rabatowych, szablonów newslettera i wielu innych. Współpracujemy z naszymi klientami wyręczając ich we wszelkich pracach graficznych.

Dla naszych klientów mamy ofertę pakietów graficznych, które umożliwiają korzystanie z usług grafika po korzystnych cenach i elastycznie – w zależności od bieżącej potrzeby.

Poza grafiką realizujemy również projekty video. Tworzymy filmy e-learnigowe, video tutorial, instruktaże, filmy wizerunkowe. Optymalizujemy przekaz pod kątem social mediów i publikacji w kanale YouTube.